Aktualności

ZASADY UDZIELANIA INFORMACJI ZAKŁADOM UBEZPIECZEŃ, UBEZPIECZENIOWEMU FUNDUSZOWI GWARANCYJNEMU, POLSKIEMU BIURU UBEZPIECZYCIELI KOMUNIKACYJNYCH LUB RZECZNIKOWI FINANSOWEMU

Data publikacji 24.04.2017

W zakresie udzielania informacji dotyczących zdarzeń drogowych znajdują zastosowanie przepisy art. 64 Kodeksu postępowania administracyjnego, ponieważ przepis ten normuje wymagania co do formy i treści jakie musi spełniać podanie (wniosek), aby jego wniesienie spowodowało zamierzony skutek prawny. Zgodnie z przytoczonym przepisem podanie powinno zawierać co najmniej wskazanie osoby, od której pochodzi, jej adres i żądanie oraz czynić zadość innym wymaganiom ustalonym w przepisach szczególnych. W związku z tym podanie wniesione pisemnie powinno być podpisane przez wnoszącego, zgodnie z dyspozycją art.63 kodeksu postępowania administracyjnego. W przypadku innych podmiotów, które występują w imieniu osób fizycznych należy dołączyć dokument, z którego będzie wynikać, że został upoważniony do występowania w imieniu osoby fizycznej. W przedmiocie obowiązku pobierania opłaty skarbowej za pisemne informacje udzielane osobom zainteresowanym, opłacie skarbowej podlega wydanie zaświadczenia na wniosek. W świetle art. 217 § 2 kpa zaświadczenie wydaje się, jeżeli urzędowego potwierdzenia określonych faktów lub stanu prawnego wymaga przepis prawa, albo jeżeli osoba ubiega się o zaświadczenie ze względu na swój interes prawny w urzędowym potwierdzeniu określonych faktów lub stanu prawnego. W przedmiotowej sprawie decydującą jest treść udzielanych informacji. W przypadku, gdy wnioskowane informacje wyczerpują przesłanki do wydania zaświadczenia przez organ administracji publicznej zasadne jest pobieranie opłaty skarbowej. Zgodnie z ustawą o opłacie skarbowej (ust. 21 części II załącznika do ustawy) wydanie zaświadczenia podlega opłacie w kwocie 17 zł. Opłatę skarbową za wydanie zaświadczenia  należy uiścić w:

Urząd Miejski we Włodawie

Bank Pekao S.A. I.O. we Włodawie

Nr konta: 36 1240 2249 1111 0010 2899 3235

Podanie (wniosek) prosimy przesyłać na adres Komendy Powiatowej Policji we Włodawie Al. J. Piłsudskiego 51, 22-200 Włodawa wraz z niezbędnymi załącznikami, np. pełnomocnictwo, dowód opłaty uiszczenia opłaty skarbowej bezpośrednio do Wydziału Prewencji i Ruchu Drogowego. Wzór wniosku (podania) jest dostępny na stronie internetowej KPP we Włodawie.

Wniosek do pobrania

Powrót na górę strony