Aktualności

Oszustwo na etykietę

Data publikacji 10.07.2025

29-letnia mieszkanka powiatu włodawskiego na portalu społecznościowym wystawiła do sprzedaży telefon komórkowy i za namową kupującej wysłała towar za pobraniem. Pieniędzy jednak nie otrzymała, bo jak się okazało etykieta wysłana przez kupującą była fałszywa. Po kontakcie z firmą kurierską okazało się, że paczka nie była "pobraniowa" tylko "zwykła". Kobieta straciła ponad 3000 złotych.

Wczoraj do włodawskiej komendy zgłosiła się 29-letnia mieszkanka powiatu, która została oszukana podczas sprzedaży w internecie. Kobieta zamieściła na jednym z portali społecznościowych ogłoszenie sprzedaży telefonu komórkowego. Tego samego dnia odezwała się do niej osoba zainteresowana ogłoszeniem. Zapytała o możliwość zakupu telefonu "za pobraniem". Kobieta zgodziła się na taką formę wysyłki.

Podczas korespondencji, 29-latka podała osobie zainteresowanej telefonem swoje dane, numer kontaktowy, numer konta bankowego oraz adres mailowy. Oszustka dane te wykorzystała i podszywając się pod adres mailowy firmy kurierskiej przesłała jej podrobioną etykietę, którą należało nakleić na paczkę pobraniową. Kobieta wydrukowała etykietę, nakleiła na paczkę, nadała przesyłkę i do dnia dzisiejszego nie otrzymywała pieniędzy ze sprzedaży. Zorientowała się, że to oszustwo kiedy skontaktowała się z firmą kurierską, która poinformowała ja, że nadana paczka nie była "pobraniowa" tylko "zwykła". Kobieta straciła ponad 3000 złotych.

Apelujemy o czujność i rozwagę! W przypadku sprzedaży wysłkowej należy trzymac się następujących zasad:

  • korzystać wyłącznie z rozwiązań wysyłkowych oferowanych przez platformy sprzedażowe;
  • zorganizować wysyłkę do kupującego na własną rękę (wtedy najlepiej skorzystać ze sprawdzonych platform).

podkomisarz Elwira Tadyniewicz

Powrót na górę strony