Aktualności

Nie dała się oszukać

Data publikacji 16.07.2024

Włodawscy policjanci zostali powiadomieni przez mieszkankę Wrocławia o tym, że zadzwonił do niej mężczyzna podający się za pracownika banku i poinformował o rzekomej próbie wykonania przelewu z jej konta. Kiedy podczas rozmowy próbował ją przekonać do zalogowania się do swojej bankowości elektronicznej, kobieta zorientowała się, że ma do czynienia z oszustem.

Włodawscy policjanci zostało powiadomieni od mieszkanki Wrocławia o tym, że zadzwonił do niej mężczyzna podający się za pracownika banku i próbował uzyskać dane do jej bankowości elektronicznej. Najpierw rzekomy pracownik poinformował kobietę, że była próba wykonania przelewu z jej konta. Następnie wypytywał o informacje dotyczące dostępu do konta z jej telefonu i korzystania z aplikacji. Kiedy "pracownik banku" próbował nakłonić kobietę do zalogowania się do swojej bankowosci elektronicznej ona zorientowała się, że ma do czynienia z oszustem. W międzyczasie otrzymała też sms z informacją, że dostęp dojej konta został ograniczony.

Wrocławianka zadzwoniła do swojego banku i ustaliła, że nie było żadnych wyplat wykonanych z jej konta ani wysyłanych przez bank smsów.

Na szczęscie, w tej historii rozmówczyni w porę zorientowała się, że może paść ofiarą przestępstwa. Przypominamy, żeby zachowywać zasady ostrożności kiedy w grę wchodzą nasze pieniądze. Pamiętajmy, że pracownicy banku nigdy nie dzwonią do swoich klientów i nie informują, że ich pieniądze są zagrożone. Oszuści bardzo często posługują się takim zwrotem.W przypadku otrzymania takiego telefonu, rozłączmy się i zadzwońmy na infolinię swojego banku celem zweryfikowania otrzymanych informacji. Nigdy nie działajmy pod presją czasu.

młodszy aspirant Elwira Tadyniewicz

Powrót na górę strony